Bezglutenowe naleśniki jaglane

Jeśli musiałabym wybrać posiłek, jaki będę jadła codziennie go końca życia, bez wątpienia wybrałabym bezglutenowe naleśniki. Można je przyrządzić na wiele sposobów, uzyskując słodkie lub wytrawne danie. Naleśnikami, które od kilku miesięcy najczęściej można znaleźć na moim stole są te zrobione z mąki jaglanej – pożywne, aromatyczne i idealnie miękkie!

UWAGA! Jeśli przygotowujesz bezglutenowe naleśniki dla osoby chorej na celiakię, wybierz bezglutenowe płatki owsiane!

Składniki na bezglutenowe naleśniki jaglane

  • 100 g mąki jaglanej*
  • 50 g mąki owsianej*
  • 45 g skrobi ziemniaczanej
  • 3 jajka
  • 2 łyżki erytrolu (możesz użyć cukru kokosowego lub zwykłego białego cukru)
  • 300 ml mleka (możesz użyć mleka roślinnego, np. migdałowego)
  • 1 łyżka oliwy z oliwek
  • Szczypta soli

*Zamiast mąki jaglanej i mąki owsianej możesz użyć po prostu kaszy i płatków – zmiel je dokładnie w młynku do kawy!

Przygotowanie

Połącz ze sobą wszystkie rodzaje mąki, erytrol, dodaj jajka, mleko, oliwę z oliwek i sól i dokładnie zmiksuj. Powstała masa powinna być dość rzadka. Smaż na nieprzywierającej patelni. Jeśli jednak Twoja patelnia nie do końca lubi współpracować, posmaruj ją odrobiną oleju. Gotowe naleśniki podawaj z białym serem, dżemem lub musem owocowym. Będą pyszne!

 

 

Szukasz pomysłu na śniadanie? Sprawdź najpopularniejsze przepisy w kategorii kuchnia!

  1. Placuszki jaglane z bananami
  2. Pudding chia z mango i granatem
  3. Gryczane pancakes w wersji mini

 

  • Joanna

    Świetny blog

Close