Quinoanka z mlekiem kokosowym i owocami

Jak już kiedyś pisałam, jestem prawdziwym owsiankowym ninja. Owsiankę potrafię przygotować na dziesiątki sposobów i chyba nigdy nie znudzi mi się wymyślanie kolejnych. Nie chcąc popaść w monotonię, staram się regularnie odkrywać nowe połączenia smaków. Na moim stole często gości jaglanka, gryczanka, amarantusanka i – od niedawna – quinoanka. Jakiś czas temu, przygotowując kotleciki z komosy ryżowej, wpadłam na pomysł, że quinoa doskonale sprawdziłaby się na śniadanie. Jej zdrowotne właściwości wywołują uśmiech na twarzy każdego freaka zdrowej żwyności, więc oto i jest! Quinoanka z mlekiem kokosowym i owocami to mój faworyt ostatnich tygodni!

Składniki

  • 60 g komosy ryżowej (quinoa)
  • 1/2 szklanki mleka kokosowego (polecam domowe mleko kokosowe)
  • garść borówek
  • garść pestek granatu

Przygotowanie

Komosę przepłucz pod bieżącą wodą i wrzuć do garnka. Zalej mlekiem kokosowym (w proporcji 1:2) i gotuj przez ok. 20 minut do momentu, aż komosa wchłonie całe mleko. Zdejmij z ognia i odstaw na 5 minut, by komosa jeszcze trochę spulchniała. Komosę  przełóż do miseczki, wymieszaj z granatem i borówkami lub innymi owocami, które akurat masz w domu. Smacznego!

Dlaczego warto jeść komosę ryżową?

  • Quinoa jest doskonałym źródłem pełnowartościowego białka, którego poszukują nie tylko wegetarianie i weganie, ale także sportowcy.
  • Komosa ryżowa jest bezglutenowa, więc mogą ją spożywać osoby chore na celiakię, uczulone lub nadwrażliwe na pszenicę.
  • Dzięki wysokiej zawartości magnezu i potasu doceniają ją sportowcy oraz osoby pracujące fizycznie i umysłowo.
  • Quinoa zawiera więcej łatwo przyswajalnego wapnia niż mleko!
  • Komosa ryżowa ma niski indeks glikemiczny, co oznacza, że nie podnosi gwałtownie poziomu cukru we krwi – mogą ją spożywać osoby chore na cukrzycę oraz te dbające o linię.
  • Quinoa jest dobrym źródłem nienasyconych kwasów tłuszczowych, w tym kwasów Omega-3.

 

Jedliście wcześniej quinoankę? Jeśli tak, to w jaki sposób ją przyrządzacie? Dajcie znać w komentarzach, jak najczęściej wygląda Wasze śniadanie. 

Copyright © 2018. All rights reserved.
Close